Arek Markowicz - Biznesowa Fotografia Wizerunkowa

Kreowanie Wizerunku Profesjonalisty.

Najważniejsze elementy budowania własnej marki w biznesie.

Wizerunek to emocje, skojarzenia i myśli, które nasza osoba wywołuje u innych. Ludzie jeszcze zanim zdążą nas dobrze poznać, po pierwszym spojrzeniu mają już o nas jakieś wyobrażenie. Oceniają i na tej podstawie nieświadomie dostosowują sposób w jaki nas postrzegają i traktują.

Nam zależy na tym, żeby ta opinia o nas była jak najlepsza. Pragniemy być postrzegani jako sympatyczni, godni zaufania, uczciwi, kompetentni. Jako ludzie sukcesu. Chcemy budować swoją reputację, która pomoże nam w osiąganiu celów biznesowych i osobistych.

Warto zastanowić się jaki obraz siebie chcemy przedstawić światu. Jak pragniemy być odbierani i co możemy zrobić, aby to osiągnąć. Na wizerunek składa się wiele czynników, na które powinniśmy zwrócić uwagę.

Poradnik dla mężczyzn - jak przygotować się do sesji biznesowej


Język ciała, a postrzeganie Twojego wizerunku.

Jak zbudować własny brand w biznesie.

Każdego dnia wysyłamy naszym rozmówcom wiele komunikatów niewerbalnych. Warto być świadomym swoich gestów, gdyż często oddziałują na rozmówcę w stopniu większym, niż to, co do niego mówimy. Pokazują nasze intencje, stosunek do danego człowieka i poruszanego tematu.

Aby być odbieranym jako osoba pewna siebie, szczera i godna zaufania, warto trzymać głowę prosto i nie poruszać nią nerwowo. Uśmiech pokaże, że jesteśmy sympatyczni i otwarci na innych, a kontakt wzrokowy zapewni rozmówcę o naszym zainteresowaniu jego osobą oraz poruszanym tematem. Ilustrując nasze słowa mimiką oraz gestyką potwierdzamy przekonanie o prawdziwości naszych słów, prezentujemy nasze zaangażowanie i gotowość do działania. Z kolei unikanie gestów i mimiki demonstruje nasz brak zainteresowania. Marszczenie czoła podczas mówienia to oznaka naszego zwątpienia w to co mówimy.

Zwracając uwagę na język ciała możemy znacząco wpłynąć na to jak ludzie nas postrzegają.

Sposób wysławiania się.

Jak zbudować własną markę w biznesie.

Mowa jest niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na nasz wizerunek. Poprawność wypowiedzi świadczy o naszej kulturze, wykształceniu i inteligencji.

Dykcja i poprawna artykulacja sprawia, że naszych wypowiedzi przyjemnie się słucha i łatwo nas zrozumieć. Intonacja, czyli operowanie melodyką głosu jest bardzo ważne, bowiem zdradza intencje mówiącego oraz wzmacnia treść przekazu. Dzięki odpowiedniej intonacji nasz rozmówca może się dowiedzieć jaki jest nasz stosunek do danego tematu oraz czy jesteśmy pewni tego o czym mówimy.

Silny głos sprawia, że mówca jest słyszalny, dzięki czemu może utrzymać przez dłuższy czas uwagę słuchaczy. Modulacja pozwala na określenie charakteru emocjonalnego treści wypowiadanych słów. Wzmacnia ekspresję, dynamikę i podkreśla znaczenie wypowiedzi.

Tempo wypowiedzi powinno być umiarkowane. Zbyt szybkie mówienie sprawia, że ludzie mogą nas postrzegać jako osobę nerwową i chaotyczną, a zbyt wolne jako osobę flegmatyczną i nieciekawą.

Warto również zwrócić uwagę na to, aby nie wtrącać zbyt często do wypowiedzi zbędnych zwrotów i słów, takich jak np. po prostu, naprawdę, generalnie. Są to zwroty, które nic konkretnego nie wnoszą do wypowiedzi, a w nadmiarze rozpraszają i mogą drażnić słuchacza.

Poradnik dla mężczyzn - jak przygotować się do sesji biznesowej


Styl i ubiór.

Personal branding - na co zwrócić uwagę.

Stylizacja powinna być dopełnieniem charakteru człowieka. Sposób ubierania się, dbanie o siebie, fryzura, dodatki – to wszystko jest komunikatem, który wysyłamy światu. Komunikatem o tym, kim jesteśmy.

Czy potrafimy dostosować ubiór do sytuacji? Zastanówmy się, czy na przykład osoba, która na ważnych negocjacjach z klientem pojawia się w niedbałym i nieformalnym stroju, sprawia wrażenie kompetentnej i odpowiedzialnej.

Czy zwracamy uwagę na jakość naszej garderoby? Trudno zaufać, że człowiek który przychodzi na spotkanie w zniszczonej i spranej koszuli, wykona dla nas pracę starannie i zapewniając najwyższą jakość usług.

To jak się ubieramy i czy jesteśmy zadbani świadczy o naszym statusie społecznym, poczuciu estetyki, stosunku do świata, sytuacji ekonomicznej. Dobierajmy garderobę świadomie, aby była spójna z tym jaki wizerunek swojej osoby budujemy.







Traktowanie innych.

Budowanie marki osobistej w biznesie.

Sposób w jaki odnosimy się do ludzi bardzo wiele o nas mówi. Kultura osobista, uśmiech i traktowanie innych z szacunkiem (zwłaszcza osób zależnych od siebie – podwładnych, dzieci) jest niezbędne do tego, aby nasz wizerunek był pozytywny i aby ludzie postrzegali nas dobrze. Nikt nie ceni i nie szanuje ludzi, którzy nie szanują innych.

Poradnik dla mężczyzn - jak przygotować się do sesji biznesowej

Dbałość o to, jak prezentujemy swoją osobę w internecie.

Jak prezentować własny wizerunek.

Żyjemy w świecie internetu. Pracy, rozrywki, kontaktu ze znajomymi, informacji biznesowych, usług, zakupów – wszystkiego ludzie szukają właśnie w internecie. Jest ogromne prawdopodobieństwo, że nas również tam znajdą. W serwisach społecznościowych, na stronie naszej firmy, szukając klienta lub partnera biznesowego.

Istotne jest, aby zwracać uwagę na to jak prezentujemy siebie w internecie.

Czy na pewno nasz potencjalny klient powinien znaleźć nasze zdjęcie w niekompletnym stroju, zrobione na plaży w zeszłe wakacje?

Zależy nam na tym, aby prezentować się jak najlepiej, profesjonalnie. To niezwykle ważne, aby nasze fotografie dostępne w internecie przedstawiały osobę poważną, kompetentną. Aby budziły zaufanie i zachęcały do współpracy. Pomagały budować naszą reputację.

Your image is not an act, it's a habbit.

Budowanie pozytywnego wizerunku swojej osoby jest pracą ciężką, ale wartą wysiłku. Dzięki temu zjednujemy sobie ludzi, zyskujemy sympatię i szacunek innych oraz otwieramy sobie drogę do sukcesów zarówno w życiu osobistym jak i biznesowym.


Artykuł Kreowanie Wizerunku Profesjonalisty: najważniejsze elementy budowania własnej marki w biznesie przygotowała stylistka i wizażystka To Look Perfect
www.ToLookPerfect.pl

Poradnik dla mężczyzn - jak przygotować się do sesji biznesowej
Powrót na górę strony